Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα ΠΜΣ

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους, οι μεταπτυχιακές/οί φοιτήτριες/τές της ειδίκευσης «Διδακτική των Μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» θα είναι σε θέση, μεταξύ άλλων:

  • να προσφέρουν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έργο που θα βασίζεται στις κεντρικές αξίες της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας και της κοινωνικής ένταξης
  • να διδάσκουν Μαθηματικά με τρόπους που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας μας.
  • να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις ιδέες και στους τρόπους που οι μαθητές του δημοτικού σχολείου κατανοούν τις διάφορες μαθηματικές έννοιες και να ξεκινούν από τις αρχικές σκέψεις των μαθητών και να οργανώνουν προοδευτικά την εξέλιξή τους σε βαθύτερες και πιο εκλεπτυσμένες κατανοήσεις του αντικειμένου
  • να σχεδιάζουν, να τεκμηριώνουν, να αξιολογούν σχέδια διδασκαλίας και διδακτικές αλληλουχίες προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες απαιτήσεις μιας συγκεκριμένης σχολικής τάξης
  • να αναγνωρίζουν και να αξιοποιούν σημαντικές ιδέες από την επιστημονική έρευνα στην καθημερινή διδασκαλία
  • να γνωρίζουν, να διακρίνουν και να αξιοποιούν την ποικιλία ακαδημαϊκών, γλωσσικών, πολιτισμικών και άλλων συνεισφορών που συναποτελούν τη σχολική τάξη για τον αποτελεσματικότερο σχεδιασμό της στήριξης της μάθησης των μαθηματικών στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών
  • να γνωρίζουν, να κατανοούν, να αξιολογούν και να κατασκευάζουν μαθηματικά έργα και υλικά που στηρίζουν την ανάπτυξη των διαφορετικών διαστάσεων της μαθηματικής σκέψης
  • να συνειδητοποιήσουν και να εντάξουν λειτουργικά στη διδασκαλία του τις πολύπλοκες συνδέσεις ανάμεσα στην τάξη των μαθηματικών, τη σχολική μονάδα, την οικογένεια και το ευρύτερο κοινωνικό και εκπαιδευτικό σύστημα.

Αντίστοιχα, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους, οι μεταπτυχιακές/οί φοιτήτριες/τές της ειδίκευσης «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»θα είναι σε θέση, μεταξύ άλλων:

  • Να γνωρίσουν τις κατηγορίες των Ψηφιακών Τεχνολογιών και το παιδαγωγικό πλαίσιό τους ώστε να τις αξιοποιούν ανάλογα το περιεχόμενο και τους στόχους της διδασκαλίας και της μάθησης.
  • Να αναπτύξουν συγκεκριμένες τεχνολογικές δεξιότητες χρήσης εργαλείων και εφαρμογών των Ψηφιακών Τεχνολογιών για τη διδασκαλία και τη μάθηση.
  • Να μπορούν να αξιοποιούν και να αναπτύσσουν παιδαγωγικά τεκμηριωμένες εκπαιδευτικές εφαρμογές ελεύθερου λογισμικού, ανοιχτού κώδικα, Web 2.0, κινητής μάθησης και επαυξημένης πραγματικότητας για διάφορα γνωστικά αντικείμενα αλλά και για άτυπα περιβάλλοντα μάθησης.
  • Να επιλέγουν τα κατάλληλα μοντέλα και τις μεθοδολογίες για την ανάπτυξη και την αξιολόγηση εκπαιδευτικών λογισμικών, διαδικτυακού και ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου.
  • Να χρησιμοποιούν συγκεκριμένα παιδαγωγικά και τεχνολογικά κριτήρια επιλογής ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού που είναι διαθέσιμο στο διαδίκτυο.
  • Να σχεδιάζουν περιβάλλοντα μάθησης για διάφορα γνωστικά αντικείμενα αξιοποιώντας τις ΤΠΕ.

 

Προσδοκώμενα ακαδημαϊκά και επαγγελματικά προσόντα – Δυνατότητες για απασχόληση των αποφοίτων του ΠΜΣ

Όλες/οι οι απόφοιτοι του ΠΜΣ είναι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ένα μικρό ποσοστό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ήδη οι περισσότερες/οι από αυτές/ούς εργάζονται είτε ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί, είτε ως αναπληρωτές είτε με συμβάσεις έργου σε ιδιωτικά σχολεία και φορείς. Επομένως, με την απόκτηση της κάθε ειδίκευσης του ΠΜΣ είτε μπορούν να ενισχύσουν τις δυνατότητές τους για εξέλιξη στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα της εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, μπορεί να απασχοληθούν σε θέσεις που έχουν σχέση με τις εξειδικεύσεις του ΠΜΣ:

  • Στη Διεύθυνση Σχολικών Μονάδων.
  • Σε Περιφερειακές Διοικητικές Υπηρεσίες Υπουργείου Παιδείας που έχουν σχέση με τις εξειδικεύσεις του ΠΜΣ.
  • Ως στελέχη στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
  • Ως ειδικοί σε θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών και της ενσωμάτωσης των ΤΠΕ σε ιδιωτικά σχολεία αλλά και σε άλλους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς οργανισμούς.
  • Σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) που έχουν σχέση με τις εξειδικεύσεις του ΠΜΣ.
  • Ως εκπονητές προγραμμάτων σπουδών σε θέματα Διδακτικής Μαθηματικών και της Πληροφορικής και των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.
  • Σε προγράμματα εκπαίδευσης, κατάρτισης και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που έχουν σχέση με τις εξειδικεύσεις του ΠΜΣ.
  • Σε οργανισμούς, φορείς δημοσίου και ιδιωτικού τομέα ή μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και φορείς της Κοινωνίας των Πολιτών, οι οποίοι ασχολούνται με τη Διδακτική Μαθηματικών και τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση.
  • Σε ερευνητικά προγράμματα που έχουν σχέση τη Διδακτική των Μαθηματικών και την αξιοποίηση των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
  • Σε φορείς που σχεδιάζουν, αναπτύσσουν και αξιολογούν εκπαιδευτικό ψηφιακό περιεχόμενο για τη διδασκαλία και τη μάθηση.
  • Σε άτυπα περιβάλλοντα μάθησης που επιθυμούν να αξιοποιήσουν τις Ψηφιακές Τεχνολογίες (π.χ. μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους).